SZDC
  • Facebook

Aktuality

Modernizace trati Praha – Kladno s připojením Letiště Václava Havla

11

1. října 2019 | Pražský deník

Lidé si prohlédli rekonstrukce Negrelliho viaduktu. Vlaky tudy projedou v červnu

Rekonstrukční práce na Negrelliho viaduktu postoupily do závěrečné třetiny. Při této příležitosti Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) stavbu na jeden den otevřela veřejnosti. Zájemci, kterých bylo přes deset tisíc, měli jedinečnou příležitost prohlédnout si část unikátního mostu a projít se po místech, kde už příští rok v červnu budou opět jezdit vlaky.

Více informací

12

26. září 2019

Jižní varianta – uvedení dezinformací na pravou míru

Protože se na území MČ Praha 6 a na sociálních sítích objevily zavádějící či lživé informace o tzv. jižní variantě vedení tunelů v rámci připravované železnice na letiště, z pozice investora si dovolujeme je stručně rozebrat a uvést na pravou míru. Cílem je zabránit šíření poplašných zpráv a ničím nepodložených spekulací.

Více informací

13

5. června 2019 | ČTK

SŽDC vybrala pro střešovické tunely novou jižní variantu

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vybrala pro připravovanou trať k pražskému letišti novou, takzvanou jižní variantu střešovických tunelů mezi Dejvicemi a Veleslavínem. Tunel povede pod ulicemi Svatovítská, Norbertov a U vojenské nemocnice. Vybraná varinta by měla být nejplynulejší ze zvažovaných tras, uvedl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda. Stavba úseku mezi pražským Výstavištěm a Veleslavínem, jehož podstatnou částí tunel je, by měla vyjít na přibližně 13,3 miliardy korun. Práce na stavbě by měly začít zhruba za šest let.

Více informací

14

22. května 2019

Beseda o železnici na letiště v Praze 6, díl II.

Více informací

15

14. května 2019 | Mladá fronta DNES

Vlak jako metro. Na pražské letiště se pojede o 10 minut rychleji

Vlakem nebo metrem na pražské letiště? Zatímco Pražáci by raději pro chybějící spojení do centra města preferovali metro, přespolní v průzkumech obvykle volí vlak. Podle nově dokončených aktualizací studií proveditelnosti ale tento dlouholetý spor ztrácí smysl. Vlaky z pražského letiště stejně pojedou větší část trasy pod zemí a ani při přestupu na metro cestující denní světlo nezahlédnou.

Více informací

EU-MD-SFDI
Partneři

Praha Stredocesky kraj Kladno Praha 6 Praha 7 Letiště ČD DP Ropid

Zřízení webových stránek je spolufinancováno Evropskou unií z rozpočtu TEN-T.

Partneři

Praha Stredocesky kraj Kladno
Praha 6 Praha 7 Letiště
ČD DP Ropid

Zřízení webových stránek je spolufinancováno Evropskou unií z rozpočtu TEN-T.

Copyright © 2019 Správa železnic